De bel gaat. Er staat een van mijn klanten voor de deur met een gezicht, dat zegt: “Het is helemaal mis.” Natuurlijk nodig ik hem uit om binnen te komen. Onder een kop koffie komt het verhaal eruit. Hierin komt van alles aan de orde. Hoe de communicatie verloopt met ….., waarbij verschillende ‘stikkers’ worden genoemd.
Ik hoor het aan en geef hier en daar mijn beeld van hoe ik het zie met communicatie en andere problemen. Dat werkt rustgevend en er keert weer wat ‘leven’ terug in mijn klant. Ik eindig met de vraag: “Wil je echt aan jouw kant van het probleem werken, ongeacht de uitkomst van je relatie met de persoon/personen,coach-gesprek waar het ook om gaat?” Ik zeg er nog bij: “Want alleen daarop heb jij invloed!”
Het antwoord is: “Ja”.
Ik ga verder met: “Dat gaat je veel opleveren, maar de weg is niet altijd plezierig. Zoek een coach of therapeut, die goed aansluit bij je proble(e)m(en) en waar je een goede klik mee voelt.”
Reactie: “Ken jij zo iemand?”

Samen gaan we in mijn netwerk kijken en ik open verschillende website. Hier en daar geef ik aanvullende informatie. Mijn klant geeft aan, wie en wat hem aanspreekt. Uiteindelijk gaat hij naar huis met een A4-tje met twee kolommen aan contact-gegevens, om te benaderen en te voelen of het klikt en past.
door-verwijzenDit voelt goed om te doen. Zo heb ik dankzij mijn werk met teksten voor mijn coachende-klanten en wat ik daardoor heb geleerd, functioneel ingezet om iemand een stapje verder te helpen en het eerste leed wat te verzachten. Nu gaat mijn klant zelf verder en houdt zelf de regie over, met wie het traject wordt ingezet tot zich verder ontwikkelen en ontplooien om voorbij z’n
problemen te komen.

Wat is netwerken toch nuttig en wat levert het soms mooie kansen!